یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) سلیمی: پیام پویش نائب الزیاره همدلی و وحدت است پیشرفت ۷۳ درصدی رینگ پیرامونی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در مشهد مترو مشهد روز شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد ویژه روز زیارتی امام‌رضا‌(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) قائل‌شدن حق بازتعریف فضاهای شهری برای شهروندان آیین افتتاحیه نخستین همایش ملی برنامه‌ریزی، توسعه و تسهیل زیارت و گردشگری در مشهد | مدیریت شهری، متمرکز بر توسعه فرهنگ زیارت است + فیلم ۴۲۲ واحد مسکونی شهری که درپی سیلاب مشهد آسیب‌ دیده‌اند، نیاز به بازسازی دارند اعمال‌قانون ۲ هزار و ۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۳ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان آزادی و میدان سپاد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف هم‌زمان با کامیون و سواری در مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) بازسازی آسیب‌های ناشی از سیلاب در مشهد سرعت می‌گیرد + فیلم مصدومیت ۲۴ نفر در خراسان‌رضوی بر اثر حوادث ترافیکی طی شب گذشته (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) آغاز به‌کار نخستین نمایشگاه کشت گلخانه‌ای و تجهیزات وابسته در مشهد | معرفی دستاورد‌های حوزه تجهیزات منزل با حضور ۸۶ تولیدکننده ایرانی + فیلم برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در مشهد نیازمند بررسی بیشتر و جدی‌تری است فرماندار مشهد: سیلاب اخیر مشهد طی دو قرن گذشته بی‌سابقه بوده است
سرخط خبرها

مرمت بازار تاریخی فرش مشهد به کجا رسید؟ + فیلم

  • کد خبر: ۱۵۴۳۴۶
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
مرمت بازار تاریخی فرش مشهد به کجا رسید؟ + فیلم
شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: به پروژ‌ه‌های تاریخی به‌عنوان پروژه عمرانی صرف نگاه نمی‌کنیم و بازتعریف‌هایی برای آن‌ها صورت گرفته است. 

به گزارش شهرآرانیوز، ساسان نورین‌مقدم، امروز شنبه ۲۰ اسفندماه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از منطقه ثامن گفت: اقداماتی که پیش از این صورت می‌گرفت، فعالیت‌ها متمرکز روی یک‌ مسئله بود‌، اما در این دوره مجموعه اقدامات متکثر و در سبد پروژه‌های دارای تنوع است. بنابراین ما هشت اقدام تحولی را ایجاد کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات ما اماکن تاریخی و میراث فرهنگی در محدوده بافت است، افزود: در مقیاس کلان ۴۰ اثر ثبتی ملی در محدوده بافت اطراف حرم رضوی داریم. 
به گفته وی، موضوع میراث معنوی هم مورد توجه است که در ایام مختلف مانند عاشورا و تاسوعا عزاداری‌ها با رسم و رسوم همان منطقه صورت می‌گیرد؛ بنابراین برنامه‌ریزی می‌کنیم تا پایان دوره این شورا کیفیت آثار معنوی را به مدنظرمان برسانیم. 
شهردار منطقه ثامن از احیای بازار فرش در این منطقه خبر داد و گفت: فستیوال‌های فروش مانند فروش فرش خراسان را در نظر داریم. خوشبختانه اکنون مالکان بازار همکاری‌های لازم را با ما می‌کنند و در آینده با تکمیل این پروژه بخشودگی‌هایی نیز برای آن‌ها در نظر خواهیم گرفت. از فاز اول بازار فرش بهره‌برداری شده است و فاز دوم آن نیز به‌زودی آغاز خواهد شد. 
به گفته وی، اقدامات این‌چنینی در سبد گردشگری زیارت بسیار مؤثر است. بخشی که در بازار فرش مرمت شده، دالان اصلی است، اما مرمت مغازه‌ها توسط خود افراد صورت می‌گیرد. نورین مقدم با بیان اینکه طبق مصوبه شورا به کاسبان بازار فرش‌، پروانه رایگان ارائه شده است، افزود: فاصله‌ای که بین سازه قدیم و سازه جدید ایجاد شده است، باعث ریزش آب در زمان بارندگی می‌شود. کاسبان بازار فرش حق دارند و ما‌ پیگیر حل مشکل آن‌ها هستیم. 

نورین مقدم درباره طرح تحولی با عنوان گذر تشرف نیز گفت: در محدوده حرم طبق مطالعات ۱۶ محور وجود دارد که به حرم رضوی منتهی می‌شود. کار ۸ گذر از ۱۶ گذر تشرف آغاز شده است. مجموع این گذر‌ها ۱۳ کیلومتر است. اولویت گذر تشرف پیاده‌راه و ارتقای پیاده‌مداری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->